Πως θα μπορούσε η Ikea να φτιάχνει αυτοκίνητα;

Ηλεκτροκίνηση

14/05/2021, 5:44 πμ

Το Hoga, είναι το συναρμολογούμενο αυτοκίνητο που έχει συλλάβει ως ιδέα για την πτυχιακή του εργασία ένας ταλαντούχος φοιτητής, ο οποίος συνδύασε το χαρακτήρα των προϊόντων της Ikea με το πρόγραμμα κινητικότητας της Renault.

Σχεδιασμένο ως το απόλυτο «κιτ αυτοκινήτου», αυτό το μικρό όχημα είναι ένα «έξυπνο, χαμηλού κόστους και βιώσιμο», χωρίς συμβιβασμούς στην ασφάλεια των επιβατών.

Τουλάχιστον έτσι το περιγράφει ο δημιουργός του, Ryan Schlotthauer, ο οποίος στο παρελθόν μας έχει απασχολήσει με ανάλογες προτάσεις για κάποια μοντέλα της GMC. Το Hοga είναι η πτυχιακή του διατριβή και φαίνεται πολύ ενδιαφέρον. Το Hoga είναι μια «γέφυρα» που κλείνει το κενό για τους ανθρώπους που ζουν σε λιγότερο ακριβά προάστια, «σε θέσεις εργασίας και κινητικότητα που γεμίζει πυκνές αστικές πόλεις», όπως λέει ο σχεδιαστής. Είναι βασικά ένα ηλεκτρικό όχημα που σας μεταφέρει από το σημείο Α στο σημείο Β σε σχετική άνεση και μέγιστη ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένου ενός ακόμα επιβάτη και κάποιου φορτίου.

Το ίδιο το αυτοκίνητο μεταφέρεται σε κιβώτιο, όπως τα έπιπλα Ikea. Υπάρχει το ανακυκλώσιμο skateboard– πλατφόρμα με τις μπαταρίες που αποστέλλεται σε ένα κομμάτι και από εκεί και πέρα, ακολουθεί μια ποικιλία τμημάτων που θα πρέπει να συναρμολογήσει κανείς για να έχει το αυτοκίνητό του έτοιμο για χρήση. Ο σχεδιασμός με το αμάξωμα σε σχήμα «A» περιλαμβάνει ένα ενσωματωμένο roll cage, ενώ η σύνδεση των δύο τμημάτων γίνεται χωρίς κάποιο χημικό αλλά με «καθαρό μηχανικό κλείδωμα»- όπως τα Lego. Το Hoga αποτελείται από συνολικά 374 ανταλλακτικά, με τα 114 να είναι εναλλάξιμα.

Σύμφωνα με το σχεδιαστή, η συναρμολόγηση είναι εύκολη και μόλις βιδωθούν τα πάντα προκύπτει το ιδανικό αυτοκίνητο μεταφοράς στην ακριβή διαμόρφωση που το χρειάζεται κανείς. Το Hoga είναι αρθρωτό, οπότε η Ikea θα προσφέρει μια σειρά επιλογών, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Μπορεί π.χ. να έχει δύο θέσεις μπροστά ή μόνο το κάθισμα του οδηγού και πολύ χώρο για φόρτωμα, ακόμα και δύο καθίσματα στη σειρά- με παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος. Είτε πρόκειται για μεταφορά ποδηλάτου, καροτσάκι ή ακόμα και μεγαλύτερα αντικείμενα όπως τηλεοράσεις και έπιπλα, το Hoga θα εξυπηρετήσει κάθε ανάγκη.

Ο σχεδιασμός καθοδηγείται από τις αρχές του Bauhaus, επομένως είναι καθαρός και πρακτικός. Στην καμπίνα, υπάρχει το τιμόνι, μια μεγάλη οθόνη και η δυνατότητα να χρησιμοποιήσει ο κάτοχος τη δική του συσκευή ψυχαγωγίας. Ολόκληρο το ταμπλό πιάνει πάνω στο παρμπρίζ, έτσι ώστε το Hoga να προσφέρει πρόσβαση και έξοδο τόσο από το μπροστινό, όσο και από το πίσω μέρος. Το Hoga θα είναι εξ ολοκλήρου από ανακυκλώσιμα υλικά, οπότε δεν θα δημιουργήσει απόβλητα ακόμη και μετά το τέλος του κύκλου ζωής του. Με την έξυπνη χρήση των υλικών που προτείνει ο σχεδιαστής, το μικρό μοντέλο θα μπορούσε να είναι εξαιρετικά προσιτό, με μια τιμή λιανικής πώλησης που δεν θα ξεπερνούσε τα 6.500 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Porsche 911 Turbo ή Targa από την LEGO
Tέλος εποχής για τα sport Renault RS
Έρχεται και Renault R5 Turbo;

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Πηγή: newsauto.gr

Διαβάστε επίσης

Πρόταση για camping με το Alpha Wolf+

Πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για pick up που στο μέλλον μπορεί να παίξει σημαντικό...

24/06/2021

Επίσημη πρώτη στο Μόναχο για το νέο ηλεκτρικό SUV της Smart

Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα μας λυθούν όλες οι απορίες σχετικά με την τελική εικόνα του αναμενόμενου...

19/06/2021

Έτοιμο για αποκάλυψη το ηλεκτρικό SUV Polestar 3

Μαζί με το Volvo S60, στο εργοστάσιο της Νότιας Καρολίνας στις ΗΠΑ θα παράγεται το νέο...

18/06/2021