Ο κατασκευαστής του πρώτου ηλεκτρικού τετράτροχου μιλάει στο metalignitiki.gr – Συνέντευξη στη Βάια Λαμπροπούλου


Το πρώτο ηλεκτρικό τετράτροχο με ονοματεπώνυμο « Ε- ΒΙΚΕ 1» είναι γεγονός και κατασκευάστηκε στην Κοζάνη εν μέσω πανδημίας. Ο κατασκευαστής του, Δημήτρης Γκλούμπος, παραχώρησε συνέντευξη στη Βάια Λαμπροπούλου και στο metalignitiki.gr.

Η πρώτη βόλτα του ηλεκτρικού τετράτροχου ποδηλάτου που κατασκεύασε ο Δημήτρης Γκλούμπος πραγματοποιήθηκε στα σοκάκια της Κοζάνης και όλοι όσοι το αντίκριζαν έδειχναν τον θαυμασμό και το ενδιαφέρον τους. Στην Ελλάδα εν μέσω πανδημίας  ο ηλεκτρολόγος μηχανικό Δημήτρη Γκλούμπο αξιοποίησε τις ημέρες του εγκλεισμού και θέλησε να προσφέρει ένα τεχνολογικό μεταφορικό μέσο που δεν θα ρυπαίνει το περιβάλλον. Ο κατασκευαστής του «Ε- ΒΙΚΕ1» μας εξηγεί πως οδηγήθηκε στην κατασκευή του, τι προβλήματα συνάντησε και τις σκέψεις του για το μέλλον. 

-Πως ξεκίνησε η ιδέα της κατασκευής του «Ε- ΒIKE 1»

Η συζήτηση για τις πράσινες πόλεις σε συνδυασμό με την απολιγνιτοποίηση στην περιοχή με κινητοποίησαν να σκέφτομαι τρόπους να κάνουμε κάτι ώστε να έχουμε πιο καθαρές πόλεις. Η επί εικοσαετίας συνεργασία μου με το πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας ως εξωτερικός συνεργάτης και ιδιαίτερα μετά το Μεταπτυχιακό μου που ήταν πάνω στο Α.Π.Ε, στις  Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, με οδήγησαν στην πραγματοποίηση αυτού του Project. Ένα ηλεκτρικό ποδήλατο θα μπορούσε να ωθήσει την επιχειρηματικότητα στην Κοζάνη σε μια μακρά περίοδο προβλημάτων που ταλανίζουν την περιοχή. Η σκέψη έγινε πράξη και ο  εγκλεισμός με βοήθησε ώστε το σχέδιό μου να πάρει σάρκα και οστά. Αυτό το project το παλεύω εδώ και ένα χρόνο για να πραγματοποιηθεί και τώρα το « Ε-ΒΙΚΕ 1» είναι έτοιμο.

-Τι ακριβώς είναι αυτή η μηχανοκίνητη κατασκευή;

Είναι ένα τετράτροχο ηλεκτρικό ποδήλατο με ρόδες αλουμινίου, πολλοί το παρομοιάζουν με αυτοκινητάκι, όμως δεν έχει τιμόνι από αυτοκίνητο, έχει τιμόνι από ποδήλατο, έχει πηδάλια τα οποία τα ωθείς με τα πόδια και παράλληλα σε βοηθάει ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας που δίνει κίνηση στις πίσω ρόδες. Ανήκει στην κατηγορία των ηλεκτρικών ποδηλάτων .Το μήκος του είναι 1,8 μ.,το πλάτος του 0.90 μ.,το ύψος του 1,47 μ., και ζυγίζει 120 κιλά. Δεν  τρέχει πάνω από 25 Km /h . Διαθέτει κουβούκλιο για να μπορεί να κυκλοφορεί με όλες τις καιρικές συνθήκες, έχει 7 ταχύτητες, δύο πόρτες αριστερά και δεξιά για την είσοδο του αναβάτη και υπάρχει και τρίτη πόρτα, η είσοδος φόρτωσης πραγμάτων. Ο χώρος αποθήκευσης είναι μεγέθους 30 κιλών, χωράνε περίπου 10 σακούλες από το super market.Διαθέτει ηλεκτρικά συστήματα φωτισμού έχει εσωτερικά και εξωτερικά φώτα, μεγάλη και μικρή σκάλα φωτισμού, flash, Alarm, Έχει φρένα μπροστά και πίσω, μπροστά είναι δισκόφρενα, και πίσω συμβατικά ,V- breake, καθρέφτες, ηχεία για μουσική και ανοιχτή επικοινωνία. Η Μπαταρία του έχει αυτονομία που μπορεί να διατηρηθεί μία ώρα, ακόμη και αν οι δρόμοι έχουν ανηφόρες. Είναι ειδικά σχεδιασμένο για τους δρόμους της Κοζάνης. Αν χρειαστεί να κατασκευαστεί για άλλες πόλεις, πιο ευθείες, θα χρειαστούν άλλου τύπου γρανάζια.

-Σε ποιους απευθύνεται το ηλεκτρικό ποδήλατο που κατασκευάσατε;

Η πρώτη μου σκέψη ήταν για όλους όσους εργάζονται με παραγγελίες ,τους courier και τους ανθρώπου του delivery. Είναι εύχρηστο και βολικό να μεταφέρουν τις παραγγελίες ακόμη και με αντίξοες συνθήκες. Απευθύνεται όμως και σε όσους θέλουν να γυμναστούν και να κάνουν ποδήλατο. Είναι αερόβια γυμναστική και κάνεις καλό στην υγεία σου. Πρόκειται για ένα μεταφορικό μέσο για μέσα στην πόλη και χωρίς να ρυπαίνει το περιβάλλον. Φυσικά στην Κοζάνη δεν έχουμε ποδηλατόδρομους , αλλά θα πρέπει να κατασκευάσουμε στο μέλλον για να μπορούν να ασκηθούν με το ποδήλατο όποιοι το επιθυμούν ,αλλά και να μετακινηθούν με ποδήλατα για τις πρακτικές τους ανάγκες. Υπάρχουν πολλαπλές χρήσεις του, όλες χρήσιμες.

-Πως φορτίζει η μπαταρία του; 

H μπαταρία φορτίζει σε οποιαδήποτε πρίζα .Το πίσω σήμα του ποδηλάτου το G  που σημαίνει Γκλούμπος έχει την είσοδο της φόρτισης. Είναι περιστρεφόμενο και στο σημείο εκείνο μπορεί να εισαχθεί ο φορτιστής.

-Ποιοι σας βοήθησαν στην προσπάθειά σας αυτή;

Η οικογένειά μου με βοήθησε πολύ με την ανοχή της. Το σαλόνι μου έγινε συνεργείο. Το αδειάσαμε όλο για να το κατασκευάσω. Είναι χειροποίητη κατασκευή και η προσωπική δουλειά είναι η αρχή και το τέλος. Οι ώρες που ασχολήθηκα ήταν πολλές ,από το πρωί μέχρι το βράδυ, ακόμη και στην ώρα της ξεκούρασης το παρατηρούσα για να δω τι θα εξελίξω ,τι θα αλλάξω, τι δεν μου αρέσει. 

-Ποιο ήταν το συναίσθημά σας όταν το τελειοποιήσατε;

Το παρατηρούσα και γύριζα να το βλέπω από όλες τις πλευρές. Αξιολογούσα τι θα μπορούσα να αλλάξω ή να μετατρέψω. Ήθελα έντονα να το δοκιμάσω .Με τα μέτρα της πανδημίας ήταν δύσκολο το test drive.Τελικά έγινε η πρώτη βόλτα και ήταν πολύ ωραία. Κόρναραν οι άλλοι οδηγοί, όσοι πεζοί υπήρχαν το κοιτούσαν με απορία. Κατά τη δοκιμή υπήρξαν κάποια προβλήματα τα οποία λύθηκαν.

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον « Ε-ΒΙΚΕ 1»;

Έχουμε προγραμματίσει να μιλήσουμε με διάφορους φορείς. Αυτό θα γίνει το επόμενο διάστημα. Σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο έχουμε τη σκέψη να μετατραπεί και να αξιοποιηθεί το ηλεκτρικό ποδήλατο ώστε να εξυπηρετεί ανθρώπους με αναπηρία και να μπορούν να μετακινηθούν αμαξίδια. Χρειάζεται μελέτη.

Εδώ μπορείτε να δείτε το βίντεο με στιγμιότυπα από την βόλτα με το E-Bike 1

*Η Βάια Λαμπροπούλου είναι Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια στην Ψηφιακή Δημοσιογραφία του τμήματος  Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής ενημέρωσης του ΑΠΘ 

Διαβάστε επίσης

Τα Tesla δείχνουν και Disney+

Tesla: Νέες αναβαθμίσεις/ενημερώσεις. Η εταιρεία κυκλοφόρησε μια ενημέρωση λογισμικού (την 2021.24), η οποία περιλαμβάνει μια ποικιλία...

31/07/2021

Peugeot e-208: Ιδανικό μέσα στην πόλη

Το Peugeot e-208 γνωρίζει μεγάλη ζήτηση στην ευρωπαϊκή – αλλά και ελληνική –  αγορά, φιγουράροντας στις...

30/07/2021

Οι τιμές του Audi Q4 e-tron Sportback στην Ελλάδα

Το Audi Q4 e-tron Sportback είναι το πρώτο ηλεκτρικό SUV της μάρκας στην compact κατηγορία. Παίρνει...

30/07/2021